Šibenska brodica Shadow Patrol 47 doživjela brojne pohvale na Summitu obrambene industrije u Bruxellesu

Na ovogodišnjem mimohodu vojske Republike Hrvatske, brodica Shadow Patrol 47, poznatija kao 'Modrulj, projektirana, razvijena i izrađena u Šibeniku od strane tvrtke Shadow Nautics zauzela je posebno mjesto, dok je jedno od četiriju verzija plovila te tvrtke prilagođenih za obranu, patroliranje, traganje i spašavanje, doživjelo brojne pohvale i priznanja na nedavno održanom Summitu obrambene industrije u Bruxellesu.

Glavni krivac za to značajno priznanje hrvatskoj obrambenoj industriji, koju je među 150 velikih tvrtki iz EU-a ondje predstavljalo ukupno sedam hrvatskih proizvođača, je 36-godišnji magistar nautičkog menadžmenta i upravljanja marinama Marko Košuljandić koji je nedugo nakon završene srednje pomorske škole u Šibeniku, s nepunih 20 godina, još 2010. osnovao tvrtku Shadow Nautics za servisiranje i održavanje jahti i brodova, ali i nadzor nad gradnjom novih jahti, koje je i sam gradio i još uvijek gradi za kupce diljem Europe.

Shadow Patrol 47 višenamjenska je patrolna brodica namijenjena inspekcijskim i spašavateljskim misijama na moru. Korisnik je Ministarstvo obrane Republike Hrvatske, odnosno Hrvatska ratna mornarica i Obalna straža. Brodica je duga 14,5 metara, široka 4,2 metra. Maksimalna brzina joj je 36 čvorova, a putna brzina 28 čvorova. Autonomija joj je 270 nautičkih milja, a na nju stane posada od tri člana. Opremljena je za višednevni boravak. Ono što posebno veseli je činjenica da je Shadow Patrol 47 potpuno hrvatski proizvod, a predstavlja izvanredan primjer domaće stručnosti, otpornosti i inovacije u brodogradnji.

Shadow Patrol 47 dizajnirana je za rad u najtežim uvjetima na moru i omogućava višednevni boravak na plovilu. Ova brodica opremljena je spremnikom goriva kapaciteta 1400 litara i spremnikom vode od 250 litara. Brodica je izrađena u skladu s najvišim standardima sigurnosti. Kategorizirana je za plovidbu po otvorenom moru (kategorija A – Ocean), što znači da može sigurno ploviti po valovima višim od 4 metra i pri jakim vjetrovima. Također je pogodna za offshore operacije (kategorija B), odnosno plovidbu u svim vremenskim uvjetima do razine 8 po Beaufortovoj skali.

Proces razvoja trajao je tri godine. Od projektne dokumentacije, kalupa, odobrenja pa do svih elemenata potrebnih za izgradnju. U proizvodnji sudjeluju i hrvatske tvrtke koje pomažu u balističkoj zaštiti. Trup, interijer, osovine, propelere, kormila i svi ključni sustavi izrađeni su unutar Shadow Nautics tvrtke koju izgleda očekuju još ljepši dani, jer zainteresiranih država i stranih kompanija je sve više, a među njima svakako treba izdvojiti jedno veliko francusko brodogradilište, kao i Ukrajinu koja planira uvrstiti ovo plovilo u svoj mornarički korpus, dok postoji i veliki interes Pakistana i Nigerije.