Nakon zatvaranja uspješnog 24. Biograd Boat Showa - povratak rekordima poput „vjetra u jedrima“ hrvatske nautike
Najveći nautički sajam u Srednjoj Europi 24. Biograd Boat Show, nakon petodnevnog spektakla na moru i niza uspješno poslovnih okupljanja i dogovora, zatvoren je u nedjelju, uz povratak kontinuiranom obaranju rekorda nakon prethodne dvije skromnije godine uslijed pandemije, ali u kojima je ovaj sajam kao jedan od svega tri u Europi ipak održavan. Zahvaljujući organizacijskoj sposobnosti Ilirije, potpori institucija i sponzora, okupljanjem najvećeg broja od preko 300 izlagača i izlaganjem rekordnog broja od više od 300 brodova, uz prelijepo vrijeme „babljeg ljeta“, ovogodišnji sajam privukao je najveći broj posjetitelja dosad, njih više od 20.000 i potvrdio se kao najznačajnija nautička manifestacija u Hrvatskoj i ovom dijelu Europe. Biograd Boat Show kao petodnevni festival svjetske i europske nautike slovi za središnje mjesto okupljanja svih ključnih segmenata hrvatske nautičke industrije, koji je i u izrazito otežanim uvjetima poslovanja za turizam i nautiku na globalnoj razini, pokazao i najveću otpornost, vitalnost i sposobnost očuvanja svoje poslovne aktivnosti.
Biogradska Ilirija koja u ovoj godini obilježava 65 godina kontinuiranog poslovanja, ujedno i kolijevka nautike u kojoj je prije 45 godina izgradnjom namjenske marine s vlastitom charter flotom od 40 Elanovih plovila sve počelo, dobila je iznimne pohvale predstavnika institucija i ministarstava na uspješnom gotovo četvrtstoljetnom organiziranju sajma od iznimnog značenja za hrvatsku nautiku i turizam uopće, kojem je upravo nautika elitni segment. Sajam koji je i ove godine održan u kasnijem terminu zbog dodatnog produženja nautičke i charter sezone, inače najdulje u hrvatskom turizmu, najava je nastavka takvog trenda u hrvatskom nautičkom raju s najvećom svjetskom charter flotom.
Petodnevni festival svjetske i europske nautike i ove godine u znaku četiri sajma u jednom
Biograd Boat Show na jednom mjestu sjedinio je izlagački sajam brodova i opreme, kongresni, charter i business to business, te se isprofilirao u kongres hrvatske nautičke industrije i turizma, i održan je u znaku „4 sajma u jednom“, odnosno: Biograd Boat Show – izlagačkog sajma, 6. Dana hrvatske nautike – kongresnog sajma, Croatia Charter Expoa – charter sajma i Biograd B2B – poslovnog sajma.
Izložbeni dio sajma oduševio je nizom svjetskih i hrvatskih premijera. Ljubitelji brodova, mogli su uživati u preko 40 premijera plovila koje je izlagalo više od 20 tvrtki. Tako je svjetsku premijeru u Biogradu ostvario Monachus Issa 45 Fly iz hrvatskog brodogradilišta Monachus Yachts, slovenska tvrtka Elan svijetu je po prvi put predstavila svoj Elan Impression 43, dok je svjetsku promociju doživio i SuperRIB 27 tvrtke Pribudić-Borčić. Također su izloženi mnogi novi hrvatski modeli uključujući i novi Monachus 70 Fly, najveću serijsku jahtu u povijesti hrvatske brodogradnje te novitet na hrvatskom tržištu Pičuljan Squama 21 Open. Predstavljene su i mnoge hrvatske premijere poput noviteta luksuznog brodogradilišta jedrilica Solaris s modelom 50, kao i niz luksuznih motornih jahti brenda Absolute među kojima su istaknuti modeli Navetta 68, Navetta 58, Navetta 48 i 48 Coupe koje je za hrvatsko tržište premijerno prikazala rovinjska tvrtka Adriatic Wave. More Ocean je nastupio s hrvatskom premijerom Hallberg-Rassy 57, Paspartu Yachts s Targom 27.2 TF AD, dok je Aventur izlagao luksuznu jahtu Tesoro T40. Finska marka Saxdor predstavila je svoje modele Saxdor 320 GTC i 320 GTO Sport, a u segmentu katamarana debitirali su Fountaine Pajot MY4.S i Excess 11.
U kongresnom dijelu sajma Hrvatska gospodarska komora, kroz 6. HGK dane nautike, okupivši sva udruženja vezana uz nautičku industriju i turizam, raspravila je sve aktualne prilike i najave bitne za njihovo poslovanje s naglaskom na skoro očekivanje izmjena Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama. Direktno se informiralo o mogućnostima nautike u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021. – 2026. i raspolaganju značajnim EU sredstvima, kao i novoj strategiji razvoja turizma. Istaknut problem radne snage, pitanje koncesija, Zakona o pomorskom dobru, plavog dizela kao i probleme vezova...
Poslovni segment sajma je bio organiziran putem online “B2B” platforme za poslovno umrežavanje tvrtki iz nautičkog sektora, što je višegodišnja posebnost BBS-a. Više od 800 potvrđenih sastanaka ugovorenih putem B2B platforme ukazuje na sve veću važnost umrežavanja poslovnih partnera. Uz domaće predstavnike, u B2B programu su sudjelovali predstavnici iz Austrije, Slovenije, Poljske, Belgije, Njemačke, Mađarske, Slovačke, Srbije, Velike Britanije, Malte, Andore, Francuske, Španjolske, Nizozemske, Švicarske, Ukrajine, Češke, Grčke, Švedske, Finske, Turske, Meksika, SAD-a, Bahama, Australije i dr.
Ovogodišnji 4. Croatia Charter Expo uspješnošću je nadmašio sve dosadašnje. O potrebi stranih i domaćih charter kompanija, agencija i tvrtki usko povezanih s charterom za ovim okupljanjem svjedoči sudjelovanje poslovnih subjekata iz 30 zemalja iz čitavog svijeta. Preko 100 registriranih yacht charter tvrtki (koje direktno predstavljaju više od 3000 aktivnih charter plovila, od čega 1800 iz Hrvatske što predstavlja dvije trećine hrvatske charter flote kao najjače na svijetu), agenata i tvrtki koje nude usluge usko povezane s charterom, s preko 400 akreditiranih sudionika, pretvorilo je ovaj ekskluzivni dvodnevni poslovni događaj u najveće globalno okupljanje charteraša u sklopu nautičkog sajma.
Doviđenja dogodine na jubilarnom 25. BBS-u
Sajam je pratio i Festival izvornosti s 20-tak proizvođača hrvatskih izvornih proizvoda, kao i svekolika ponuda opreme i svega što prati nautiku. Za posjetitelje je osigurana i plovidba akvatorijem na Ilirijinom event brodu „Nada“. Vraćen je u potpunosti i tradicionalno snažan segment zabave koji dodatno čini ovaj sajam omiljenim među posjetiteljima jer uživaju toplinu Biograda kao sredine saživjele sa svojim sajmom.
Bio je ovogodišnji Biograd Boat Show i iskaz zahvale i poštovanja hrvatske nautičke industrije sa strane Ilirije kao organizatora, kao i predstavnika Ministarstva turizma i sporta odnosno Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Konačno, nautika je otvorila ovu sezonu kao naš adut i konkurentska prednost. Nautički turizam kao hrvatski najelitniji proizvod, po uvjerenju sudionika, bit će hrvatski adut i u idućoj turističkoj godini.
Za zaključiti je riječima predsjednika uprave Ilirije d.d., Gorana Ražnjevića:
„Biograd Boat Show se i ove godine potvrdio petodnevnim festivalom svjetske i europske nautike uz već etabliranu poziciju središnjeg mjesta okupljanja svih ključnih segmenata hrvatske nautičke industrije. Vjerujem da je program Biograd Boat Showa ubrzao umrežavanje, razmjenu informacija i povezivanje poslovnih nositelja te time olakšao pripremu poslovne 2023. godine u kojoj se svi skupa nadamo nastavku rekordno uspješnog poslovanja, i vidimo se na 25. jubilarnom BBS-u.“

























































