Kanadski Voltari Marin Electric lansirat će električni gliser od 740 KS
Voltari Marine Electric, kanadski proizvođač električnih brodova, objavio je da je njihov novi gliser Voltari 260 trenutno u proizvodnji i dostupan za isporuku kasnije ove godine. Potpuno električni čamac ima 740 KS i napaja ga baterija od 142 kWh.
Što se tiče automobilskih usporedbi, izvještava InsideEvs, konjska snaga Voltarija 260 jednaka je Porsche Taycanu Turbo S, a veličina njegove baterije slična je Extended Range Ford F-150 Lightningu. Brodovi, za razliku od automobila, stvaraju značajno trenje, zahtijevajući značajnu energiju za održavanje konstantne brzine krstarenja. Dok električni automobil može potrošiti samo 15 kW električne energije pri brzini od 60 milja na sat, električni brod može zahtijevati nekoliko stotina kW pri istoj brzini. Ovo predstavlja jedinstvene izazove u dizajnu električnih brodova.
Cam Heaps, izvršni direktor Voltarija, rekao je za InsideEvs: "Brod je toliko inherentno neučinkovit, jer radi u hidrodinamičkom stanju naspram aerodinamičkog stanja, da uvijek tražimo načine za poboljšanje učinkovitosti i omjera snage i težine." Kako bi riješili ovaj problem, Heaps i njegov tim upotrijebili su trup od karbonskih vlakana za 260 kako bi smanjili težinu od samog početka.
Heaps je za InsideEVs rekao: “Tada nevjerojatne uštede na težini koje nalazimo na strani ugljičnih vlakana, koristimo svaku funtu toga kako bismo dobili dodatni kapacitet [baterije], do 142 kWh [trenutačno]. To nam omogućuje da stavimo vrlo impresivne motore i radimo stvari u vodi koje još nismo radili."
Voltari 260 je dugačak 26 stopa i težak je 1375 kg. Ima maksimalnu brzinu od 60 milja i domet od 57 milja s jednim punjenjem.
"Način na koji gledamo na to je da uzimamo dan prosječnog nautičara na vodi, bilo da ste na Floridi, u Hamptonsu ili u Ontariju, u vikendici", kaže Heaps. "Vrlo malo ljudi prijeđe više od 35 milja na dan plovidbe, a to je ono što možete učiniti na krstarenju [brzinom]."
Što se tiče punjenja, Voltari predviđa da će većina vlasnika puniti svoje brodove na svojim dokovima, budući da je većina opremljena utičnicama od 220 V. Brod također podržava brzo punjenje, sa svojim sustavom baterija od 700 V koji omogućuje sesiju punjenja od 45 minuta.
Voltari planira započeti isporuke kupcima kasnije ove godine.
Izvor: IBI News
















